marți, 11 august 2009

Intervenţie: Calul albastru.


intervenţia asupra calului a fost operată de prea-aproape-de-noi-jandarmii-cei-numeroşi. ura!

Ştiţi unde ajunge fierul de la depozitele din Europa de Est? În India şi China, iar de acolo ne trimit altul înapoi. Sunt câteva performanţe remarcabile ale celor care colectează fier vechi. În Ucraina, de exemplu, au furat baritai podul de metal care unea un sat din vestul ţării de restul lumii. Şi una din primele locomotive construite vreodată. Avea 14 tone. În Ungaria au demontat burlane, turle de biserici şi plăci memoriale din bronz. Din acelea cu numele victimelor holocaustului. Au furat sute de bârne noi nouţe cu ocazia reparaţiei podului libertăţii peste Dunăre. Şi una tare din Praga, 63 de trenuri au fost oprite într-o singură zi când au reuşit să adune peste noapte cablurile de cupru dintre două staţii. Cine face asta? Nişte oameni cărora pur şi simplu le place fierul. Îl miros de la distanţe record şi sunt dependenţi de apa cu gust metalic. Iar plăcerea lor cea mai mare este să demonteze angrenaje funcţionale şi să le plimbe cu calul albastru printre bolizii de la semafor.
Iar toate astea le ştim de la Paul. Ei care Paul. Un prieten de-al nostru, tocilar, de stă în casă şi editează documentare despre exploziile trenurilor şi ale clădirilor dezafectate pentru sutele (?) de telespectatori cu curu-n fotoliu, care crapă de plăcere să vadă cum ordinii i se pun beţe în roate. Paul a ajuns atât de exasperat că se aşteaptă de pe-o clipă pe alta să afle că Femeii de Fier de la Vidraru i-a fost furat fulgerul din mâini şi că Femeia Industrială de la Călăraşi a rămas fără o mână şi-un picior. Paul, în loc să se uite la păstrăvi în râu şi sălcii în vânt, şterge stâlpii de electrificare de lângă lizierele filmate pentru aceiaşi telespectatori. Înlătură, în prostie şi-n turbare, artefactele umane de pe alte artefacte umane pentru limpezimea creierului şi odihna minţii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu